Logo Universiteit Utrecht

Documentatie sites.uu.nl

Help! – mijn site werkt niet

Er zijn een paar makkelijke stappen die je kunt nemen voordat je contact opneemt met het webloket.

IT storingen en onderhoud

Kijk eerst bij ITS of de service die je probeert te gebruiken een storing heeft of in onderhoud is. Probeer het dan opnieuw als het probleem verholpen is.

Cache legen

Zie hier een stap-voor-stap uitleg over het legen van het WordPress Cache. Of zie deze site met een gerichte uitleg voor jouw browser.

Cookies verwijderen

Gebruik de volgende keyboard combinaties om jouw cookies te verwijderen:

PC
Control + Shift + Delete
Mac
Command + Shift + Delete
 
Of zie de Consumentenbond voor een stap-voor-stap uitleg voor jouw browser.

Druk op “Publiceren”

Het kan zijn dat de verwachte veranderingen niet plaats vinden op de site omdat ze niet zijn doorgevoerd. Dit kan makkelijk gebeuren als je via de Customizer veranderingen maakt. Controleer altijd of je de gemaakte veranderingen ook wel hebt opgeslagen.

Foutmeldingen

Als je zelf iets veranderd hebt kun je het best die veranderingen eerst ongedaan maken en kijken of dat het oplost. Gebruik herzieningen om makkelijk eerdere versies van gemaakt werk terug te zetten.
Als je website foutmeldingen blijft geven, zonder dat je zelf plugins aan-of-uit hebt gezet, kun je het beste contact opnemen met het webloket.

Laat je horen!

Laat je horen!
Heeft de handleiding geholpen?

Bedankt voor de pluim!